Laatjeennootje.reismee.nl

Stampen als een olifant

Na een heerlijk eiontbijt gemaakt door Menno stappen we weer in onze auto. Vandaag staat ons een lange rit te wachten. Eerst maken we een stop bij de Fjaðrárgljúfur kloof. Menno moet weer gevaarlijk doen en over een afgezet hekje heenstappen en hierdoor (te) dicht in de buurt vd afgrond komen en dat allemaal voor een leuke foto. Maar gelukkig gaat t goed.

We rijden verder en komen tegen twee uur aan in het gletsjergebied Skaftafell. Hier gaat Menno een 2 uur durende gletsjerwandeltocht maken (ik durf t noet aan ivm mn knieblessure). Eerst even crampons aanpassen en een pikhouweel mee en dan gaan..

.

De gids vertelt dat je wijdbeens t ijs op moet en moet 'stampen als een olifant' om te zorgen dat de crampons onder je voeten grip hebben (dit stampen dat had ik nou wel weer goed gekund).

Ze lopen wat over de gletsjer en moeten uitkijken voor grote kieren en spleten in t ijs waar je in kunt vallen. Deze kunnen wel 200 meter diep zijn.

Ik ga ondertussen naar de gletsjer toe wandelen. Lekker ff 2 uur uitwaaien.

Als ik nog geen kwartier terug ben komt Menno er al aan.

Dan weer terug richting t plaatsje Vik waar we wederom overnachten. Na ruim 2 uur gereden te hebben besluiten we nog een keer naar de vogelrotsen bij Dyrholaey te rijden om te kijken of de puffins er nu wel zijn. Het is vandaag ook weer lekker weer dus in de herkansing.

Helaas zijn ze er ook nu niet. We zijn allebei redelijk moe dus we houden al snel op met zoeken en rijden naar ons chaletje waar we lekker pannekoeken bakken als avondeten. Ik moet er morgen wel aan denken om mijn gezicht in te smeren met zonnebrand creme want vandaag ben ik verbrand. We gaan vroeg slapen want we willen morgenochtend heel vroeg nog een keer de puffins gaan zoeken.

Reacties

Reacties

Natasja van Aalst

Wat een geweldige reis, door jou verhalen krijg ik ook reis kriebels.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!