Laatjeennootje.reismee.nl

Naar het verre oosten

Vanmorgen lekker lang rondgelummeld in ons hotel. t Bed was zeer lekker en de douche ook en bij de overnachting zat ontbijt inbegrepen dus we hebben ons tegoed gedaan. Pas om half 11 zijn we gaan rijden. Eerst weer ff tanken want je weet nooit wanneer je t volgende tankstation tegenkomt en dan op naar t oosten van t eiland. We rijden door een paar honderd meter lange tunnel door een berg en als we de tunnel uitrijden zijn we ineens in een heel ander landschap. De borden langs de kant vd weg zeggen dat we uit moeten kijken voor overstekende rendieren dus we houden onze ogen goed open want die willen we wel zien.

Binnen tien minuten spot ik er een paar langs de kant. Een ervan lijkt zelfs wel zwanger!!

Dan komen we na een tijd rijden in de buurt van de fjorden. Hiervan gaan we er een heleboel afrijden. Wat een uitzichten!!! We stoppen meerdere keren onderweg om te genieten, een stukje te lopen en te fotograferen.

Na Breidelsvik gaan we t binnenland in en na een half uurtje rijden we in de sneeuw. Op de temperatuurmeter vd auto kunnen we zien hoe de temeratuur daalt van 11 graden aan de kust naar -1 in de bergen. Helemaal bovenaan (1840 meter hoog) stoppen we weer even en spelen we wat in de sneeuw.

Dan via haarspeldbochten weer omlaag richting Egilstadir waar we boodschappen gaan doen voor de komende dagen (in de plaats waar we morgen heengaan zijn geen supermarkten) en ik haal nog ff een late lunch bij de Subway broodjes zaak.

We checken in en genieten nog lang van t uitzicht over de bergen. Wat een verschil met gisteren...