Laatjeennootje.reismee.nl

Trollenjacht

De tweede dag in Hvammstangi stormt t als n malle. Je kunt letterlijk tegen de wind in hangen. Helaas giet t er ook bij.

Zodra t ff droog is springen we toch in de auto en doen een rondje fjord.

Eerst langs de "versteende trol". Dit is een rots in t water voor de kust en t verhaal gaat dat de trol een klooster in de buurt kwam aanvallen maar door de opkomende zon is ie toen versteend. We vinden 'm helemaal niet op een trol lijken, eerder op een soort draak maar indrukwekkend is ie wel. Moeilijk foto's nemen ook met windkracht 9. Zeker als je inzoomt!!

We speuren hier nog naar zeehonden aangezien t weer bijna eb is maar deze dieren houden denk ik echt niet van wind en laten zich vrijwel niet zien.

We rijden verder langs t fjord en kijken nog op meerdere plaatsen naar ze maar ze laten zich niet zien. Dan houden we t maar voor gezien en gaan in ons huisje lekker eten en film kijken. We hebben in ieder geval een behoorlijk frisse neus gehaald vandaag.