Laatjeennootje.reismee.nl

Schipper mag ik overvaren

We worden vroeg wakker en zien dat t vandaag prachtig mooi weer is met blauwe lucht en zon en t is nu al warmer dan gisteren. We pakken snel de koffers in, smijten ze in de auto, ontbijten nog ff in t hotel waar we ook wat broodjes extra meegappen van t buffet voor de lunch aangezien we weinig bewoonbare wereld tegenkomen overdag en racen er vandoor.

Zouden puffins ook meer van de zon houden?

We hobbelen en bobbelen weer 1,5 uur over de rotweg die door de hevige regenval van gisteren er nu niet beter op is geworden en zijn alweer om 9,15 uur bij Latrabjarg.

We lopen naar de rotsen en jawel hoor.......

De puffins staan rijen dik op de rotsen en nog beter: ze staan ook op t gras bovenop zodat we ze extra goed kunnen zien.

We ploffen weer op onze buiken en hangen nog net niet aan twee tenen over de rand. Wat een uitzicht!!!

We vergapen ons twee uur aan deze vogelshow. Overal waar je kijkt zitten ze.

Dan wordt t tijd om verder te gaan aangezien we vandaag nog een heel eind moeten rijden en op tijd bij de veerdienst moeten zijn.

Na ruim twee uur rijden komen we aan bij een Foss die we nog niet gezien hadden. De Dyjandyfoss. Deze bestaat uit 7 lagen boven elkaar. Ik vind t wel best en bekijk de waterval vanuit een plekje in de zon terwijl Menno probeert tot bovenaan te klimmen.

Na een tijdje komt ie weer naar beneden en rijden we weer verder. Onderweg komen we nog lieve lammetjes tegen die maar wat graag op de foto willen.

We hebben nog anderhalf uur over voordat de boot vertrekt dus we gaan vast vroeg avondeten bij een hotel in de buurt.

Hierna zoeken we nog naar een natuurlijke hotspring die dicht in de buurt zou moeten zijn maar kunnen deze helaas niet vinden. Dan maar naar de boot waar al een hele rij auto's staan te wachten. We zetten die van ons erbij in de rij en wachten rustig af. De boot heeft helaas vertraging en na ruim een uur wachten mogen we eindelijk boarden.

Na 2,5 uur wachten en naar zeehonden en walvissen speuren die we niet zien komen we om 21.00 uur aan. Dit boottochtje heeft me maar mooi 4,5 uur omrijden bespaard!

We racen naar onze overnachtingsplaats voor vanavond want door de vertraging vd boot dreigen we te laat te komen voor t inchecken en na een uur rijden zijn we er gelukkig.

Wederom een lange dag maar wel een met veel voldoening:)