Laatjeennootje.reismee.nl

Wie is de Mol?

Als we wakker worden is t weer helemaal omgeslagen. Het waait heel hard en het regent en t zicht is minimaal. De vulkaan die we gisteravond vanuit ons huisje zo mooi konden zien is helemaal in mist gehuld.

Na t ontbijt toch maar op pad. Eerst ff langs t strand om te kijken of de zeehonden thuis zijn. We zien er een paar llggen op rotsen voor de kust. We stampen over de zeebodem om dichterbij te omen maar halen daarbij wat natte voeten omdat t opkomend water is en dat sneller gaat dan gehoopt.

Dan weer door. Onderweg gaat t steeds harder regenen en als we een bergpas over moeten hebben we al snel helemaal geen zicht meer zo laag hangen de wolken. Heel voorzichtig rijden dus maar. Menno wil graag een lavagrot in dus daar eerst maar heen. Die is in ieder geval niet weersafhankelijk.

Als ik hoor dat t echt helemaal donker is daarbinnen en je op oneffen rotsen moet lopen besluit ik niet te gaan. Ik heb t niet zo op grotten en t is nog een grote belasting voor mn knie.

Ik blijf lekker in de auto boek lezen terwijl Menno 35 meter onder de grond in de lavatunnels verdwijnt met helm op en zaklamp mee.

Als molletje Menno weer bovengronds is rijden we nog langs een stel gekke rotsen in zee.

We willen eigenlijk nog met een groot rupsvoertuig de gletsjer op de vulkaan op maar besluiten dit niet te doen omdat t zicht zo slecht is. We rijden nog wat rond en gaan dan lekker vroeg terug naar ons huisje.