Laatjeennootje.reismee.nl

T贸ti

We vinden dat Reykjavik te weinig interessante dingen voor ons te doen heeft en bedenken dat we de puffins t leukst vonden. We pakken tripadvisor erbij en neuzen wat rond en hoppa.... gevonden.

Om 07.15 uur klimmen we weer in de auto voor een rit van 2 uur richting zuidkust. Om 09.45 vertrekt de veerpont naar Vestmanaeyar met ons aan boord voor een tocht van 35 minuten. De zee is supervlak en hoe dichter we bij de eilanden komen hoe meer t opentrekt en de lucht uiteindelijk helemaal blauw wordt.

Eenmaal aangekomen snellen we naar t aquarium waar Toti al op ons wacht.

Toti is een puffin die ze toen hij een week oud was opgevangen hebben omdat ie verlaten was. Nu is Toti vijf jaar oud en helemaal volwassen en hij is de troetelpuffin en de publiekstrekker van t eiland. VIP (verry important puffin)

We mogen hem vasthouden en voorzichtig aaien wat ie allemaal oke vindt.

We lopen door t aquarium en bekijken alles terwijl Toti ook overal tussendoor loopt. Erg grappig.

Hierna lopen we verder t eiland over op zoek naar wilde puffins.

Deze zien we niet maar wel mooie rotskusten en veel andere vogels. Verder is t een supermooie wandeling met dit mooie weer over t eiland wat compleet uit vulkanen bestaat. En de grond is nog warm want de laatste uitbarsting was in 1973 en heeft toen meer dan 400 huizen weggespoeld.

's Middags pakken we de retourboot en na een heerlijk boottochtje besluiten we te gaan lunchen bij de waterval die we ook gezien hebben op onze tweede dag in Ijsland. De Seljalandsfoss die zo in de zon toch wel heel mooi blijft.

Dan weer twee uur terugrijden naar Reykjavik waar we na een lange dag geen zin meer hebben om uit eten te gaan en lekker de restjes opeten op de hotelkamer.