Laatjeennootje.reismee.nl

Een waterig dagje

Aangezien hier in de buurt ongeveer niks te beleven is en we hier voor onze rust kwamen luieren we vanmorgen lekker aan. Maar...... om tien uur krijgt Menno t op z'n heupen. Het is heel mooi weer met zon en wel 15 graden!!!!! (volgens de weersvoorspelling zou t bewolkt met regen worden)

We stappen alsnog in de auto en gaan wat in de buurt rondrijden op zoek naar ...... iets?

Alleen t dorpje weer uit rijden is al een beleving. De weg naar t volgende dorpje bestaat uit een tunnel van 7 kilometer door een berg heen, dan ongeveer 100 meter 'buiten'kijken bij een doorgang utssen de twee bergen en dan nog een tunnel van 4 kilometer lang. Dit zijn nu officieel de langste tunnels ooit voor mij.

Als we aan de andere kant bij t dorpje komen waait t hier al flink. Zo'n berg houdt dus aardig wat wind tegen.We rijden door t hele fjord en komen Ijslandse paardjes tegen.

En nog veel meer lieve schaapjes met lammetjes.

Aan de andere kant van t fjord en bijna twee uur verder komen we een plaatsje tegen met een heel mooi zwembad. Als je in t (buiten)zwembad ligt en over de rand kijkt lijkt t alsof t langzaam overgaat in de zee. Prachtig uitzicht.

De Ijslanders zijn qua hygiene wel wat krampachtig. Voordat je mag gaan zwemmen moet je je eerst met zeep wassen en in de doucheruimte hangen zelfs posters met welke lichaamsdelen je iig grondig moet doen. Er komt nog net niet iemand controleren!!

Het 25 meterbad is lekker op temperatuur. 31 graden. We dobberen hier ruim 2 uur rond en zwemmen zelfs wat baantjes. Dan nog ff lekker zitten in de hottub van 38 graden. Dan is t ineens half drie en onze magen knorren.

Bij de auto eten we lekker stokbrood met smeerkaas die we meegenomen hebben.

Op de terugweg moeten we nog wat schapen ontwijken op de weg en rijden we nog ff langs een bakker voor een heel erg zoet stuk merenqueslagroomtaart.(Ijslanders houden ook van zoet:)

Terug bij ons huisje vinden we t alweer tijd voor een uurtje weken in de hottub voordat we avondeten gaan maken.