Laatjeennootje.reismee.nl

En we gaan nog niet naar huis...

Vandaag de laatste dag van onze vakantie. Gisteravond hebben we alles al in de koffers gekiept en ze gewogen dus ze kunnen zo in de auto. Menno wil nu t wederom t mooiste weer vd wereld is nog een keer langs Hallgrimskirkja en ik wil nog ff de laatste souveniertjes shoppen dus we splitsen op.

Na een uur zien we elkaar weer en gaan we rijden richting luchthaven waar onze vlucht om 16.30 zal vertrekken. We hebben nog tijd voor een paar kleine tussenstops en we beginnen met Krusivik. Dit is weer een gebied waar thermaal water heel dicht aan t oppervlak zit en als we in de buurt komen ruiken we t al. Hier gaan we dus niet onze lunch opeten.

Blijft apart om te zien hoe t water kokend uit de grond komt en zelfs de modder gloeiend heet is. Ik voel aan de grond naast t pad en deze is echt warm! Ook t beekje wat hier doorheen stroomt is gloeiend. Er komt stoom vanaf.

We rijden verder naar de bridge between continents. Dit is dezelfde scheurlijn als bij Silfra maar hier liggen de aardplaten nog iets dichter bij elkaar zodat je t beter kunt zien.

Via de brug lopen we meerdere keren van Eurpa naar Amerika en weer terug. Gewoon omdat t kan :)

Ook lopen we de scheur in om zo tussen de twee continenten in te staan.

We hebben hierna nog net een kwartiertje tijd over om onze broodjes op te eten met opnieuw een fantastisch uitzicht.

Dan racen we door naar de luchthaven waar we net op tijd onze huurauto helemaal heel (hoe is t mogelijk met al die gravelwegen) inleveren en inchecken voor de vlucht.

Na drie uur vliegen landen we op tijd op Schiphol waar onze eigen auto op ons staat te wachten.